Termékek Menü

„Biztos vagyok a csapatomban: bízhatok bennük és a termékekben, amiket készítünk.”

Yamuna Viki

A tavaszi, koronavírus járvány miatti rendkívüli veszélyhelyzet a szépségipari szakemberekre és a piacon szereplő cégekre is hatással volt. Sokan bezárták szalonjukat, rengeteg márkának pedig jelentősen visszaesett a forgalma. 
Hogy a Yamuna hogyan élte túl ezt a nehéz időszakot, min dolgozik most és mik a tervei a jövőre nézve, azt Kajtár Zsolt, a Yamuna Kft. alapító tulajdonosa mesélte el nekünk.

„Megerősödtünk”
- Túl vagyunk a koronavírus járvány miatt hirdetett rendkívüli veszélyhelyzeten. Ti hogyan „éltétek túl”?

A Yamuna forgalmának jelentős része szépségszalonokból/masszázsszalonokból – kozmetikusok és masszőrök – és hotelekből származik. Mivel betartották a higiéniai előírásokat – hiszen senki nem akart megfertőződni –, ezért szakember és vendég egyaránt otthon maradt. Emiatt a forgalmunknak nagyjából a felére kellett volna visszaesni. Ezzel ellentétben a csapatunknak, napi 12 óra munkával sikerült kompenzálni a kiesést. Sőt növelni tudtuk a tavalyi forgalmat!
Ez az időszak még jobban összekovácsolt minket. Sőt mire a rendkívüli veszélyhelyzetet feloldották mondhatni megerősödtünk. Úgy vélem, érdemes az emberekbe időt és energiát fektetni. Soha nem voltam még ennyire biztos ebben.
- Megpróbáltatok az új igényekhez alkalmazkodni?
Persze. A koronavírus járvány időszaka alatt megnéztük, milyen termékeket tudunk gyártani. Felmértük a piac igényeit. Ezért kezdtünk el fertőtlenítőt, illetve folyékony szappant gyártani. Utóbbira például mindig szüksége lesz egy szalonnak.

„Arról az útról, amin 18 éve járunk, nem szabad letérni”
- A vírus alatt minden bizonnyal sokan megtanulták: nem árt, ha van egy B terv. Nektek volt?

Nem, nem volt. Finomhangolások természetesen voltak, de tudtuk, hogy arról az útról, amin 18 éve járunk, nem szabad letérni még szorult helyzetben sem. Nem szabad önmagunkat feladni. Sőt inkább jobban kell ragaszkodni a Yamuna önazonosságához.
Mindenesetre azt megtanultuk, hogy nem tudhatjuk, mire számíthatunk, hogy mi lesz a következő hónapban. Talán csak Isten tudja. Nekünk inkább az a feladatunk, hogy reagáljunk. Méghozzá azokra az eseményekre, amik történnek. 
- Vontál-e le bármilyen következtetéseket?
Csak annyit, hogy egy jó csapattal könnyebb megoldani mindenfajta nehézséget!
Biztos vagyok a csapatomban: bízhatok bennük és a termékekben, amiket készítünk. 
Arról nem is beszélve, hogy együtt meg tudjuk oldani a problémákat azért, hogy a kozmetikusoknak és a masszőröknek stabil háttere tudjunk maradni.
A lényeg a részletekben rejlik. Csak mindenki máshogy súlyoz. Én jobban bízok az értékteremtőkben, kreatív emberekben, mint a már megteremtettben (termékekre gondolok). Ebben különbözöm más vezetőktől. Mert az egyénekkel újra lehet mindent indítani. 

A piac tele van bizonytalansággal.
- Evezzünk pozitívabb vizekre és tekintsünk pozitívan a jövőbe. Koronavírus ide vagy oda, jelenleg milyen célokat tűztetek ki?

A piac tele van bizonytalansággal, ezt kár tagadni. Egyúttal ezt figyelembe is kell venni, ha a célokról beszélünk. Mi a Yamuna összes erősségét és lehetőségét figyelembe vettük a céljaink meghatározásakor és ez alapján tudunk minden, úgymond rossz helyzetre jó megoldást találni. Bennem sem és a munkatársaimban sincs semmifajta bizonytalanság. 
- Milyen irányban fejlesztetek vagy menetelnek tovább?
A vírushelyzet nem hozott változást a Yamuna életében, csak felgyorsította az amúgy is elkezdett folyamatainkat. A tavaly debütált Prestige by Yamuna termékeinkhez amúgy is készültek már az oktatási, képzési anyagok. 


Prestige by Yamuna: komplex megoldást jelent a vendégek problémáira.
- Jó, hogy említetted. Milyen volt a termékcsalád fogadtatása, mik a visszajelzések az elmúlt egy évből? 

A Prestige by Yamuna hatféle bőrtípusra kifejlesztett termékcsaládja komplex megoldást jelent a vendégek problémáira és a hazai piacon egyedülálló hatékonysággal támogatja a kozmetikusok munkáját. Ehhez adunk online képzéseket, hogy a kozmetikusok otthonról, minimális időbefektetéssel képezhessék magukat. Így segítjük a munkájukat.
A termékeink hatékonyak, az oktatásaink komplexek, a kozmetikusok pedig érzik, hogy a vendégek elégedettségéért dolgozunk, ezért hétről hétre egyre több referencia szerződést írok alá. Ez az igazi visszajelzés arról, hogy jó a Prestige by Yamuna és jó a támogatási rendszer, amit a szakemberek részére kidolgoztunk.
- Mesélnél erről bővebben?
Nemrégiben elindult Referencia Kozmetika és Prémium Masszőr programunk. Az előbbi a Prestige by Yamuna termékeit használó kozmetikusoknak egy textileket, kezelőruhákat és mindenféle egyéb marketing anyagokat tartalmazó kezdőcsomagot is tartalmaz, közel 43 000 Ft értékben. Prémium Masszőr programunkkal pedig az volt a célunk, hogy megháláljuk azt a – sok esetben évek óta tartó – bizalmat a masszőröknek, hogy a mi masszázsolajainkkal és krémeinkkel masszírozzák, kezelik vendégeiket.
- Végezetül, hogyan készültök a második hullámra? Ha készültök egyáltalán...
Nem mondanám. Ismerjük a piac buktatóit és kiugrási lehetőségeit. Ismerjük a saját gyengeségeinket és az erősségeinket. Nem hiszem, hogy nagy meglepetés fog érni minket.

SZV

Tartalomhoz tartozó címkék: blog