Termékek Menü

Panaszkezelés

Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

Panaszát a következő módokon teheti meg: írásban (e-mailen vagy faxon) vagy írásban postai úton. Munkatársaink azon lesznek, hogy az esetleges problémákat, panaszokat kezeljék, amennyiben ez lehetséges megpróbáljuk panaszát azonnal elhárítani. A panasz kivizsgálásának időtartama az Ön által megküldött bejelentésének / panasz beérkezésének időpontjától számított 5 munkanap, amennyiben a fenti időtartamnál várhatóan hosszabb időt vesz igénybe a panasz kivizsgálása, a bejelentéstől/beérkezéstől számított 5 munkanapon belül írásban értesítjük arról, hogy ügye folyamatban van, valamint az érdemi válasz várható időpontjáról. Amennyiben a panasz kezelésével, illetve annak eredményével nem ért egyet, vagy panaszát továbbra is fenntartja, a következő szervekhez fordulhat:

Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.

Tájékoztatjuk, hogy fogyasztói panaszával a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat, melynek elérhetőségeit az alábbi linkre kattintva, lakóhelyének megjelölésével kiválaszthatja, így az aktuális, pontos elérhetőségeket közvetlenül megtekintheti: http://jarasinfo.gov.hu/ 

Tájékoztatjuk továbbá, hogy panaszával jogosult a Békéltető Testületek közreműködését is kérni, panaszát ezen testületek előtt is intézheti. Ennek érdekében az Ön lakóhelye, székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségét, lakóhelyének, székhelyének megadásával, az alábbi linkre kattintva érheti el: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek 

Tájékoztatjuk, hogy cégünk székhelye szerinti Békéltető Testület elérhetőségei az alábbiak:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Pécs

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36., telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422, Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT, e-mail: info@baranyabekeltetes.hu, web: ww.baranyabekeltetes.hu

Elektronikus ügyintézés: e-papír Ügytípus: Békéltető testületi eljárás kezdeményezése, eljárással kapcsolatos nyilatkozattétel
Baranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye

Tájékoztatjuk, hogy társaságunknál nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr 

FIGYELEM! Az európai online vitarendezési platform (ODR) 2025. július 20-án megszűnik, az EU – 2024/3228 – HU – EUR-Lex rendelet elfogadását követően. A platformot 2025. július 19-ig használhatja, de új panaszokat már nem nyújthat be. Kérjük, hogy tájékozódjon a fogyasztói jogviták rendezésének egyéb módjairól.

Az (EU) 2024/3228 rendelet 2. cikkének (4) bekezdése értelmében a felhasználókra vonatkozó valamennyi információ, beleértve a személyes adatokat is, legkésőbb 2025. július 20-án törlésre kerül. Ezért kérjük, hogy 2025. július 19. előtt exportálja az ügye szempontjából releváns valamennyi adatot. 
Ha bármilyen nehézségbe ütközik adatainak letöltése az európai online vitarendezési platformról, az Európai Bizottság segítséget nyújt Önnek. Kérjük, küldjön e-mailt a JUST-EC-ODR-REPEAL@ec.europa.eu címre, és 15 munkanapon belül válaszolnak Önnek. Felhívjuk figyelmét, hogy ez az e-mail csak az Ön adatainak a platformról való letöltésével kapcsolatos, fentebb elmagyarázott kérések esetében használható, az e postafiókba érkező egyéb kérésekre válaszolni nem tudnak.

Ha fogyasztói problémája van, hasznos tanácsokat találhat a Your Europe weboldalon. (https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/index_hu.htm) Ha Ön vitatni kívánja a tartalmának vagy fiókjának egy online platform szolgáltatója általi indokolatlan korlátozását, az (EU) 2022/2065 rendelet (digitális szolgáltatásokról szóló törvény) 21. cikke szerint tanúsított peren kívüli vitarendezési testülethez fordulhat. Az Európai Bizottság a weboldalán közzéteszi e testületek listáját. (https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/dsa-out-court-dispute-settlement) 
Adatvédelmi nyilatkozatuk itt érhető el (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.privacy.show) 
Bármilyen egyéb segítségért 2025. július 19-ig kérjük, forduljon az Ön nemzeti kapcsolattartó pontjához. A Bizottság együttműködik az új információs weboldalon található nemzeti kapcsolattartó pontokkal, segítve a fogyasztókat a számukra leginkább megfelelő vitarendezési eszközök kiválasztásában.